Am colectat informatii pentru un client ocupat, aflat la inceput de drum privind investitiile in constructii, in urma ascultarii a poate sute de ore de podcasting pe care le notez mai jos, poate iti sunt de folos. Nu sunt un specialist in comunicare, dar caut sa fiu informata asupra tendintelor de reasezare a modului de comunicare in primul rand vizual, deoarece se intersecteaza cu design-ul. Acest segment nu se poate insa judeca altfel decat in cadrul unui tot, numit branding.

Esti un antreprenor aflat la inceput de drum si tocmai ti-ai intocmit planul de afaceri. Ce urmeaza cand este vorba de un Start-Up ?
1.
Pasul 1 este sa iti construiesti BRAND-ul.
Dupa marimea bugetului pe care ti l-ai propus pentru a porni motoarele, mai depare ai doua cai de rezolvare:
1.1. _ Apelezi la servicii de branding asigurate de profesionistii care se ocupa sa faca numai aceasta activitate complexa (solutie recomandata).
1.2. _ Cu o mare investitie de timp pe care probabil nu il ai la dispozitie, realizezi totul autodidact.
Reusita depinde de nivelul tau de educatie generala, multa rabdare, fler si tenacitate ca sa te informezi din toate sursele posibile:

  • mediul online (site-uri concurente sau de market-ing, Podcast, You-Tube, Social Media: Facebook, Twitter, chiar si Tik-Tok, Linkedin, Instagram, PicsArt, etc.)
  • carti de specialitate (Comunicare, Branding, Marketing, PR, Copywriting, etc.), materiale scrise de publicistii care au know-how pentru aceste subiecte
  • informatii venite in urma activitatilor de networking (conferințele sunt o buna sursa pentru crearea de noi conexiuni sociale)
  • si repet, nu in ultimul rand sa asculti mult PODCAST in timpii morți ai zilei (la cumparaturi, cand faci menaj domesic, cand te deplasezi pe strada, in masina sau transportul in comun, asteptand la coada la o institutie de stat, etc.)

2.
Pasul 2 este sa iti creezi identitatea prin alegerea numelui si a unui “tag” descriptiv in 3 cuvinte a afacerii, ori slogan emotional prefera unii (motto) cu lipici, din cateva cuvinte, care sa iti defineasca activitatea. Acesta va fi folosit in tagline pe site-ul pe care il vei crea.
DESPRE IDENTITATEA VIZUALA:
DESIGNUL CORPORATIV este un must la care ajunge antreprenorul (interfata de comunicare cu clientii). Clientul, asa cum va percepe marca ta, te va clasifica si pe tine in relația de afaceri.
Trebuie sa acorzi importanța:

  • alegerii culorilor, simbolurilor, formelor si diverselor imagini pentru realizarea identitatii vizuale
  • creare sigla / logo
  • creare template pentru e-mail marketing
  • carti de vizita electronice, dar si fizice pentru cei conservatori

Elementele grafice gasite le va adapta designerul pentru fiecare suport media, deoarece difera dimensiunile si forma pentru: web-site, conturile Social Media – retelele de socializare, alte bloguri pe care le detin terțe persoane din anturajul propriu sau companii cu care ai relații si care vor scrie despre tine, etc.

3.
Creare de web-site, creare de pagini oficiale in toate retelele de socializare care au potential de trafic si pe care le poti administra (Facebook, Tik-Tok, Instagram, Linkedin, PicsArt, Twitter, etc.)

4.
Instrumentele MARKETING si PR SUNT cele care vor aduce pe de o parte profit in firma, sau vor ave grija sa optimizezi si sa cheltuiesti mai putin. Marketing-ul vinde, PR-ul ajuta sa iti creezi notorietatea. PAchetul de marketing pe care trebuie sa il inveti iti va aduce castig, iar PR-ul te va mentine in atentia consumatorilor. Promovare / publicitate / advertising / campanii prin ads din conturile tale, adica sa iti faci reclama cu ajutorul softurilor Google si retelele Social Media enumerate la punctul 3, prin canale vido / audio – You Tube / bloguri de influenceri, podcast, site-uri / portaluri prin contract direct cu detinatorii ori pe platforme de marketing afiliat (“2Performant” care este fosta “Doua Parale” si “Profitshare” sunt cele mai cunoscute in Romania) devin un must.
Textele pentru toate articolele companiei ar fi bine sa fie alcatuite de un copywriter: text si fotografie, sau slide-show, sau designeri si producatori de continut tip gif, sau video, sau aduci informatii prin share din exterior in cazul in care consideri ca te ajuta sau intelegi tu sa ajuti pe altii. Asa cum te prezinti, cu aceeasi masura de calitate ti se va raspunde. Toate acestea tin de instruire si talent personal.

5.
Sunt profiluri de companii care isi fac publicitate si fizic, depinde cui te adresezi si carui segment de varsta, dar in primul rand dupa tipul tau de activitate, prin:

  • pliante / brosuri trimise cu posta sau un curier
  • articole scrise despre business-ul tau in diverse ziare si reviste
  • flyere distribuite in cadrul diverselor evenimente (conferințe, evenimente culturale sau pe strada, etc)

6.
Alt tip de promovare fizica, dar pentru care iti trebuie aprobare de la primarie ori companii private, este publicitatea stradala sau pe cladiri sau in spatii inchise (mall-uri si magazine, statii de metrou si linii publice de calatorie, expoziții temporare sau permanente, foyere de sali de spectacole, hoteluri, restaurante, unitati medicale, in general in mai toate spatiile publice unde poti sa obții aprobare si care se potrivesc cu ceea ce comunici), prin:

  • firme reci sau luminoase, dinamice
  • panourile publicitare (spațiu inchiriat)
  • postere, bannere

Tipul de activitate pentru care te promovezi iți va cerne alegerile deoarece nu oricare tip de promovare va fi potrivit scopului pe care il urmaresti.
Ai voie sa zambesti, dar trebuie sa te gandesti si la un gust si un miros pe care le vrei sa le asociezi brand-ului tau. In diverse ocazii, se vor face trimiteri scrise si vizuale mereu la aceeasi alegere de gust si miros.

Dupa cum vei reusi cat mai bine sa realizezi toate acestea, perceptia despre brand-ul tau va fi:

  • puternica
  • neclara sau incerta
  • firava si neconvingatoare

De ce este importanta conturarea clara a unui brand ?

PENTRU LOIALITATEA CUMPARATORULUI TAU, loialitatea consumatorului tau de servicii pe care le oferi. Iti va recomanda sau nu produsul / serviciile tale, dupa felul in care iti percepe brand-ul.

Reusita depinde de cat de bine vei reusi sa COMUNICI in toate aceste medii. Sunt cazuri in care brand-ul de firma a fost distrus de un brand personal deplorabil. Atunci cand esti la inceput de drum, cele doua brand-uri se asociaza.